دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۴۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران کل اعتبارات هزینه ای و جاری استان را ۷۴۸ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در مجموع با ۲۰۵ میلیارد تومان کسری اعتبار روبرو هستیم که باید از طریق بخش های مختلف از جمله فروش اموال مازاد تامین شود.
 

به گزارش آوای خزر، مفید غلامی راد با اشاره به بررسی توزیع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ایی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: به استناد قانون بحث و بررسی لایجه بودجه باید در شورای برنامه ریزی به تصویب برسد.

وی افزود: رویکردهایی که در بخشنامه های بودجه مطرح بوده مبتنی بر حمایت از ساخت تولیدات داخلی، بودجه ویروس کرونا و مقابله با آن برای آثار منفی این بیماری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از شش تا هفت هزار میلیارد تومان از منابع برای مهار بیماری کرونا تخصیص داده شده است، گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز برای مقابله به کرونا اعتباراتی درنظر گرفته شده است.

غلامی راد درباره اعتبارات تکمیل طرح های عمرانی گفت:سال ۱۴۰۰ آخرین سال برنامه ششم توسعه به شمار می رود، از این رو دولت برای تکمیل پروژه های نیمه کاره دارای اولویت هایی است و به تبع آن اصلاح ساختار بودجه پیرو دستور مقام معظم رهبری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ادامه داد: در اصلاح ساختار بودجه به درآمدهای پایدار و کارآمدسازی هزینه ها ،توجه به معیشت مردم در تامین کالاهای اساسی، توسعه الگوی مشارکت عمومی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: طبق سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه به رشد اقتصادی شتابان توجه و قرار شده بود سالانه به رشد هشت درصدی تا پایان سند چشم انداز دست یابیم که به دلایلی رخ نداد و بهبود فضای کسب و کار، اتخاذ برنامه ها برای توسعه روستایی و حمل و نقل ریلی از دیگر رویکردهای محوری برنامه بوده است.

انتهای پیام/1005

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
راست میگی؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار